گردهمایی بررسي و تحليل سیستمی ICT " در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور برگزارشد .

گردهمایی بررسي و تحليل سیستمی ICT " در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور برگزارشد .

  در این گردهمایی محمد امين سازگارنژاد، معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور ضمن خوش آمد گويي و تقدير از حضور كارشناسان فناوري اطلاعات استان ها و اقدامات دست اندركاران برگزاري اين همايش بيان داشت: در عصرIT ، ايمان  و اخلاق حرفه اي از اهميت بالايي برخوردار است.

وي بيان داشت: در حوزه فناوري اطلاعات بايد افراد با دروني سالم و ساخته شده به كارگرفته شوند تا براي بشريت مخاطره اي پيش نيايد.

محمد امين سازگار نژاد افزود: ضرورت ايمان و اخلاق حرفه اي، با توسعه IT رو به افزايش است و به عنوان پيش نياز اين حوزه مورد اهميت مي باشد.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور افزود: بايد ببينيم كه نقشه جامع IT كشور چگونه تعريف شده است و سازمان ما در اين راستا تا چه حد نزديك گام برداشته است و در تعامل با ساير دستگاه ها چگونه هستيم.

محمد امين سازگار نژاد در ادامه بيان داشت: بايد ببينیم مجموعه تجربه هاي داخلي و بين المللي ما در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور تا چه حد قابل تعامل و قابل دسترسي مي باشد.

وي تأكيد كرد: IT امروز براي ما يك ابزار مهم داخلي است و همه مراكز و كارگاه هاي ما چه در دورافتاده ترين نقاط و چه مراكز پيشرفته و مجهز به سيستم و تجهيزات نرم افزاري و الكترونيكي همه تحت تأثير  IT  و ICT هستند.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور افزود: IT ابزار داخلي اين سازمان براي تمام كاركنان و همه بخش خصوصي كه با ما در تعامل و همكاري هستند، مي باشد و روز به روز بر مزيت ها، توانمندي ها و بهره مندي ها تحت تأثير  IT افزوده مي شود.

محمد امين سازگار نژاد  بيان داشت: IT لوكوموتيو توسعه در همه زمينه ها و جنبه ها اعم از منابع انساني، ابزار و تجهيزات كارگاهي و ... است.

وي در ادامه تأكيد كرد: IT درون سازمان ما بعنوان ابزار توسعه اي و مورد نياز مي تواند همه زمينه ها از جمله خريدها، تداركات و پشتيباني را تحت تأثير قرار دهد و با هوشمندسازي و شفافيت در سلامت اداري تأثيربسزايي داشته باشد و ما را در همه عرصه ها كمك كند.

محمد امين سازگار نژاد  افزود: IT به همه مردم، جهاني را ارائه مي دهد واين امكان را مي دهد هركس دنياي خود را بسازد.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي اظهار داشت: امروز ظرف هاي مهارت براي همگان بدون زمان و بدون مكان است.

وي با تأكيد بر ضرورت زيرساخت ها و محتواي خوب آموزشي (فيلم و انيميشن هاي آموزشي) بيان داشت:  قابل دسترس بودن رفتار و كردار و نحوه آموزش استادكاران مجرب مهارتي براي همه به طوري كه هركس در هر زمان و هر مكان بتواند آموزش را دريافت كند، امري ضروري است.

محمد امين سازگار نژاد افزود: شگفتي عصر حاضر اين است كه  IT و ICT با خلق فرصت ها، حرفه ها و مشاغل جديدي را ايجاد نموده و آموزش هاي مهارتي را به آموزش هاي اثربخش تبديل مي كند.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور افزود: ما بايد ببينيم براي اين كه سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور درخور فردا باشد، چه برنامه ريزي هايي داريم و جايگاه امروز سازمانمان چگونه است، سازماني براي ديروز، امروز و يا فردا هستيم.

محمد امين سازگار نژاد در ادامه تأكيد كرد: در حوزه آموزش هاي مهارتي بايد از تجربه ساير بخش هاي كشورمان و همچنين تجربه هاي جهاني استفاده كنيم.

وي در خاتمه ابراز اميدواري كرد كه همايش مذكور دستاوردهاي ارزشمندي را در مسير توانمندسازي و تعالي سازماني به همراه داشته باشد.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور خطاب به كارشناسان فناوري اطلاعات آموزش فني و حرفه اي استان ها بيان داشت: اميدوارم كه گردهمايي امروز با انرژي، عشق و انگيزه برگزار شده و به هنگام برگشت براي همه حس خوب و روشنايي بخش و ايده هاي ارزشمندي را به دنبال داشته باشد.

در ادامه دكتر علي عبدالعالي، مشاور رييس سازمان بيان داشت: در اين همايش بنا داريم كه مباحث و موضوعاتي را مطرح  و جمعي بندي كنيم كه به عنوان راهكارهاي اجرايي براي توسعه ICT در سازمان مؤثر واقع شود و در عمل تأثير اين نشست را در بهبود وضعيت فناوري اطلاعات در سازمان شاهد باشيم.

دكتر علي عبدالعالي بيان داشت: IT به عنوان مغز سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور از جايگاه ارزشمندي برخوردار است و  بايد مورد توجه و اهتمام ويژه اي در اين سازمان قرار گيرد و اين توجه ويژه، بايد عملياتي شود.

وي بيان داشت: برگزاري دوره هاي آموزشي جذاب، پر محتوا و تأثير گذار در حوزه IT براي ارتقاي جايگاه فناوري اطلاعات در سازمان آموزش فني و حرفه اي  كشور، امري ضروري  است.

دکتر علی عبدالعالی در پايان سخنان خود يك نمونه از . V.R  (واقعيت مجازي) را ارائه كرد كه طي آن رحمت اله رحمتي، قائم مقام  رییس سازمان (با اين دوربين) از شركت جنرال موتور بازبيني كرد و معرفي تكنولوژي .V.R با انجام حركات واقعي در دنياي مجازي ارايه گرديد و مورد توجه حاضران قرار گرفت.

محورهاي پيشنهادي وي براي توسعه ICT در سازمان، استفاده از تورهاي مجازي، اپليكيشن هاي هوشمند، ايجاد تالار گفتگوي  مهارت، شبكه هوشمند مشاغل و راه اندازي نرم افزار Iranskill و ... بود.

ارائه گزارش مسؤولان فناوري اطلاعات استان ها،  نمايش پاورپوينت توليد تور مجازي، برگزاري كارگاه آموزشي افق IT در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، جلسه پرسش و پاسخ وجمع بندي مباحث از ديگر بخش هاي گردهمايي مذكور بود. 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا